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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 03 Aoû 2015, 14:08 -> Sujet du message: [Résolu] Help - no service since July 11th 2015 |
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Despite 20 calls to Alice customer services (1033) whilst I was in France, I have just left my holiday and still no telephone service or broadband.
Can anyone from Alice help me? I'm at a loss to know what to do next.
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Mickael.O Modérateur
Inscrit le: 06 Nov 2012 Messages: 473
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Posté le: 03 Aoû 2015, 16:11 -> Sujet du message: |
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Hello,
Sorry for my bad English.
We will try to help you.
Could you explain your problem in more detail please.
Thank you.
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 03 Aoû 2015, 16:44 -> Sujet du message: |
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Mickael.O a écrit: | Hello,
Sorry for my bad English.
We will try to help you.
Could you explain your problem in more detail please.
Thank you. |
THANK YOU FOR HELPING ME!
I moved from France Telecom in March this year. The phone line serves my second home.
I arrived in France on July 10th and set-up the Alice Box for the first time. But it didn't work - no phone and no internet. Just the moving rectangle on the front of the box.
I logged a call with Alice on 1033 on July 11th and was given a ticket number. But three weeks later I have heard nothing at all.
This is the latest update on the ticket:
11/07/2015 - Un ticket a été ouvert auprès de l'assistance technique. Ce ticket est en cours de traitement par nos équipes.
11/07/2015 - Une demande de vérification des équipements de l'opérateur historique a été lancée.
15/07/2015 - Une demande de vérification des équipements de l'opérateur historique a été lancée. L'opérateur historique n'a pas encore répondu à cette demande.
27/07/2015 - Une demande de vérification des équipements de l'opérateur historique a été lancée. L'opérateur historique n'a pas encore répondu à cette demande.
27/07/2015 - Suite à la demande du 11/07/2015, Retour de l'opérateur historique : ??
I'm getting a bit desperate as I have no phone line and no broadband. I will return to France soon and I need the problem to be solved.
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joss2801 Administrateur/Webmaster
Inscrit le: 24 Jan 2006 Messages: 22564 Localisation: Quelque part entre le bonheur et le malheur ;)
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Posté le: 03 Aoû 2015, 17:06 -> Sujet du message: |
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Hello,
Can you send us via PM (follow this link : CaliceDoc )
this informations please :
- Phone line number(01, 02, 03, 04, 05 or 09 begining)
- your address where is the Alicebox.
- First and last name of customer on Alice's contract
We will try to check your case with our Alice's tech on the forum.
Just for information, is it a blinking rectangle on the front of the box, or does it turn ?
_________________
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 03 Aoû 2015, 20:02 -> Sujet du message: |
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joss2801 a écrit: | Hello,
Can you send us via PM (follow this link : CaliceDoc )
this informations please :
- Phone line number(01, 02, 03, 04, 05 or 09 begining)
- your address where is the Alicebox.
- First and last name of customer on Alice's contract
We will try to check your case with our Alice's tech on the forum.
Just for information, is it a blinking rectangle on the front of the box, or does it turn ? |
No problem - I have sent the info via PM.
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Busyspider Adjoint-Admin
Inscrit le: 06 Sep 2005 Messages: 68412
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Posté le: 03 Aoû 2015, 20:20 -> Sujet du message: |
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Bonsoir
Pourrais tu à nouveau sur le même MP préciser l'adresse du logement ?
Le numéro de rue et le nom de la rue ?
Merci
_________________ .
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joss2801 Administrateur/Webmaster
Inscrit le: 24 Jan 2006 Messages: 22564 Localisation: Quelque part entre le bonheur et le malheur ;)
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Posté le: 04 Aoû 2015, 09:40 -> Sujet du message: |
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Hello,
Actually, we have a doubt on the number you sent for your address : Is it the number on the street or a door's number ?
Thanks.
_________________
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 04 Aoû 2015, 10:38 -> Sujet du message: |
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joss2801 a écrit: | Hello,
Actually, we have a doubt on the number you sent for your address : Is it the number on the street or a door's number ?
Thanks. |
Good morning!
I have sent a further PM with some clarifications.
Many thanks,
Ben
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joss2801 Administrateur/Webmaster
Inscrit le: 24 Jan 2006 Messages: 22564 Localisation: Quelque part entre le bonheur et le malheur ;)
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Posté le: 04 Aoû 2015, 12:26 -> Sujet du message: |
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Ok, I received that.
It's what we thought... when you subscribed to Alice, what number did you transmit to Alice ? "street" number or "appartment" number ?
If you did transmit appartment number, it could explain the probleme : France Telecom wired the wrong line.
A case was opened by Alice to France Telecom, and Alice tech from our forum is following it... we will inform you as soon as possible
_________________
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 04 Aoû 2015, 14:05 -> Sujet du message: |
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joss2801 a écrit: | Ok, I received that.
It's what we thought... when you subscribed to Alice, what number did you transmit to Alice ? "street" number or "appartment" number ?
If you did transmit appartment number, it could explain the probleme : France Telecom wired the wrong line.
A case was opened by Alice to France Telecom, and Alice tech from our forum is following it... we will inform you as soon as possible |
Always the apartment number - 78 - I gave to Alice. Though on my account details it does say the street number 45 also? Alice seem to have both.
Do you know what the latest is from the technical team? It seems to be in limbo since July 11th?
THANKS!
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Busyspider Adjoint-Admin
Inscrit le: 06 Sep 2005 Messages: 68412
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Posté le: 04 Aoû 2015, 16:20 -> Sujet du message: |
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Bonjour
Une intervention GAMOT (SAV entre opérateur historique, propriétaire des lignes et le Fournisseur d'accès : Alice ici) est programmée.
L'intervention aura lieu demain le 05 aout dans la journée et se passe au Central Téléphonique, normalement.
Elle a bout but cette intervention de controler le branchement au NRA (Central Téléphonique)
Merci au PEU-ADSL pour son aide .
http://peu-adsl.fr/
PS : il faut laisser branché l'Alicebox (prise électrique et prise murale téléphonique du logement.)
_________________ .
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 04 Aoû 2015, 16:28 -> Sujet du message: |
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Busyspider a écrit: | Bonjour
Une intervention GAMOT (SAV entre opérateur historique, propriétaire des lignes et le Fournisseur d'accès : Alice ici) est programmée.
L'intervention aura lieu demain le 05 aout dans la journée et se passe au Central Téléphonique, normalement.
Elle a bout but cette intervention de controler le branchement au NRA (Central Téléphonique)
Merci au PEU-ADSL pour son aide .
http://peu-adsl.fr/
PS : il faut laisser branché l'Alicebox (prise électrique et prise murale téléphonique du logement.) |
Many thanks for your help! Hopefully tomorrow will bring a breakthrough!
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Busyspider Adjoint-Admin
Inscrit le: 06 Sep 2005 Messages: 68412
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Posté le: 05 Aoû 2015, 14:27 -> Sujet du message: |
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Bonjour nevillegillibrand
Bonne nouvelle, on nous signale que suite à l'intervention de ce matin, ta connexion ADSL fonctionne
merci de venir confirmer ..
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nevillegillibrand Lapin blanc
Inscrit le: 03 Aoû 2015 Messages: 16
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Posté le: 05 Aoû 2015, 14:29 -> Sujet du message: |
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Busyspider a écrit: | Bonjour nevillegillibrand
Bonne nouvelle, on nous signale que suite à l'intervention de ce matin, ta connexion ADSL fonctionne
merci de venir confirmer .. |
It is functioning PERFECTLY.
THANK YOU so so much for everything that you did to help me. I think it was the guys on this forum who made this happen. I cannot thank you enough for everything that you have done!
UN GRAND MERCI A TOUS!
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Busyspider Adjoint-Admin
Inscrit le: 06 Sep 2005 Messages: 68412
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Posté le: 05 Aoû 2015, 14:30 -> Sujet du message: |
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Bonne continuation
Cdt Staff C-Alice
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