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[Résolu] 1033 depuis l'etranger??? Au Secours SVP!!!
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Auteur Message
Kate
Chat de Cheshire
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Inscrit le: 19 Fév 2015
Messages: 171

MessagePosté le: 21 Fév 2015, 19:27  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Yes I wondered if that might be it....you are a star...thank you for your support. It means so much to me.
Kate
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mickeul16
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MessagePosté le: 21 Fév 2015, 19:31  ->    Sujet du message: Répondre en citant

could be the power supply, I believe
I wait confirmation from technicians for that

EDIT: we have a big big doubt about one fact, when you tried to plug an phone in wall socket and you told there was no carrier tonality
In you ADSL plan, technicians told you're on IPADSL,there's 2 types of carrier:

-in ADSL with the Orange analog line active, the carrier normal
-in ADSL told "Nu" or "Only" there's occupied tonality carrier

If you have nothing, it means there is first maybe an issue (may be a broken cable) in the phone line (which was constated by our technicians)
The technicians will proceed first to make controls and if necessary restablish the phone line, then if the trouble persists, maybe validate a modem exchange


This is all the détails I can tell you for now
Have a good evening and a good weekend nevertheless

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Noreto_Free
Technicien Free
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Messages: 314

MessagePosté le: 22 Fév 2015, 13:48  ->    Sujet du message: 1033 depuis l'etranger??? Au Secours SVP!!! Répondre en citant

Bonjour Kate,
Nos services ont pris en compte votre demande. Nous contacterons si nécessaire. Pourriez-vous m'assurer que le téléphone mobile et adresse email sont toujours opérationnels ?
En cas de modification, je vous demanderais de me transmettre les nouveaux en message privé...
Je reste disponible en cas de besoin.
Bonne journée.
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mickeul16
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Messages: 19407

MessagePosté le: 22 Fév 2015, 14:12  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Je vais traduire Wink

Noreto_Free wrote:

Hello Kate,
Our services took note your request.We'll contact if necessary.Could you confirm you mobile and mail adresse are still active
If modificated, I'll ask you to contact me the news on private messages
I stay available if you need.
Have a good day.

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Kate
Chat de Cheshire
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Inscrit le: 19 Fév 2015
Messages: 171

MessagePosté le: 22 Fév 2015, 16:04  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hier soir je voulais poster le message suivant si jamais il y avait des éléments utiles...il a fallu recharger l'iPad et .... De tout façon..voilà ce que j’avais écrit:
Il y a un seule cable telephonique de France Telecom (Orange maintenant je suppose) qui arrive par le chemin jusqu'a la maison. Le cable Porte 2 lignes ... Je vais vous envoyer les details par 'mp'. Au printemps l'annee dernière un tecnicien/ingenieure d'Orange/FT a changé la portion de cable ou il s'attache au mur de la maison jusqu'a la prise a l'interieure. Depuis çe jour la, les 2 lignes marchaient correctement.

Le 10 janvier 2015 on a perdu la connexion sur lequel est branche l’AliceBox donc plus de téléphone (qui est lié au AliceBox (voip)) et plus d‘internet. L’autre ligne marche correctement.

Hier soir (Samedi 21/02) on a rebranché un téléphone sur la prise d'Alice pour verifier s'il y avait de la tonalité....on ne pouvait pas la discerner .... on va verrifier encore demain matin avec un autre téléphone pour qu’on est sûr sûr.

Après cet essais, on avait rebranché l'AliceBox a la prise d’Alice (ADSL) comme auparavant.

Les voyant continuent de s’afficher dans la manière déjà expliqué.

((Cependant, il ne faut pas oublier que le message d’erreur qui s‘affichait sur l‘écran du pc après chaque essai était toujours Local Area Network Ethernet Câble Unplugged.

Comme j‘avais déjà dit quand on a branché un LiveBox (le 6 février) a la place de l‘AliceBox, on voyait que le LiveBox même était bien connecté..le Pc aussi bien sûre (Mais vu qu‘on est pas client d’Orange (par conséquence pas de nom utilisateur ni mot de passe) et la ligne est d’Alice, on ne pouvait pas accéder aux service d‘Alice. Il faut m’excuser des répétitions.))
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Kate
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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 18:57  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Nouvelle verification re vôtre réponse de 21 fevrier 2015 a 18:31

Il y a LA TONALITÉ d’OCCUPÉ sur la ligne.

L'alicebox est alimenté au reseau electric, a la prise telephonique murale, le telephone branche au Port Telephone 1

Kate
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Busyspider
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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 19:03  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Kate a écrit:

Il y a LA TONALITÉ d’OCCUPÉ sur la ligne.
C'est normal : ok
_________________
.
...............
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Kate
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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 19:26  ->    Sujet du message: Répondre en citant

J'attends avec impatience qu’un technicien itinérant dAlice/Free apporte un nouvel AliCeBox tôt demain matin!!!!

I am so hopeful and looking forward to a technician appearing first thing tomorrow morning...or even this evening with a replacement AliceBox.

Ça fait longtemps sans service....it has been a very long time without either internet or telephone.

Je croise les doigts....fingers crossed!
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mickeul16
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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 21:18  ->    Sujet du message: Répondre en citant

wow wow wow, keep calm
We never talked about a visit from a ITI technician here
First, your mom have a Non-dégroupé ADSL plan, so no technician would coming at your mum's, it's only available in degrouped zone.
And second point, an ITI tech never have a box to proceed the swap beetween damaged box and new box

If (and I say IF because I and the staff don't have the power of all) a swap is validated by Alice backoffice via our technicians , it will be like this:
A delivery agency such UPS, will come with the new box and a rollback label for the damaged one
your mother will have at this time to repackage the damaged one in a parcel box, the delverer will put on this parcel the rollback label

But never, I say never, the technicians arrives with a new box

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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 21:49  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Please please I didn't for a second think that you could authorise this......I was just expressing my hope given that I have been unable to actually TALK to 1033... Hoping upon hope that Alice/Free might look upon us with pity and simply because it has been so long...might just take into their hearts to do so.
I am so sorry you got the wrong end of the stick.
Apologies
Kate
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mickeul16
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MessagePosté le: 22 Fév 2015, 21:58  ->    Sujet du message: Répondre en citant

I understand but you're not the only one whom this problem arrives, even in France.
your situation is particular because you don't live in France, but not exceptional in the ISP cases ,I will only ask you one thing: why didn't you tell a reliable person in France to help your mom to contact 1033?
This would be an easy way to solve the trouble
Imagine you didn't find our forum, how many times the situation would be still like this? Could be infinite Wink

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Messages: 171

MessagePosté le: 22 Fév 2015, 23:34  ->    Sujet du message: Répondre en citant

After many emails to Alice Assistance I did find someone to call on behalf of my mama in France on Friday 6 February but he didn't get further than the Service Client trying to persuade him to switch to Free and for some reason didn't manage to get it across that my mother needed help. The fact that I have been unable to find someone to help before is indeed a massive worry. I am caught between a rock and a hard place...worrying about her and looking after a very sick child here. I would have been there under normal circumstances and would have sorted it all out myself. Finding this forum and you has been fantastic and I am extremely relieved to have done so. Believe me.
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mickeul16
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Messages: 19407

MessagePosté le: 23 Fév 2015, 00:21  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Ok, Kate I come to inform you about the process we chose
your case was transmitted to the http://www.peu-adsl.fr/ which is a partner site
Some distant processes and tests will be done with them next

So,in order to not do perturbations, at this point, you mustn't do anything, no hotline calls, no demands
We'll keep you on news as best as we can
Have good night
Regards

_________________
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Kate
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Messages: 171

MessagePosté le: 23 Fév 2015, 02:04  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Oh hi mickeul16
Thank you for keeping me informed. 'All calm on the Western Front' ...donc bien entendu ...on ne fait de rien.....sauf attendre les nouvelles..Merci!
Night night
Kate
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Busyspider
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MessagePosté le: 23 Fév 2015, 10:32  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour Kate

Voici des nouvelles précises Smile Mickeul16 va je pense aider à traduire (Un grand merci à notre traducteur)

1 - Bien laisser l'AliceBox branchée pour que les tests puissent continuer de se faire à distance.

2 - Les premiers contrôles sur la ligne de téléphone, faits par le site PEU-ADSL, n'ont pas révélé de défaut sur cette ligne (la ligne physique cuivre qui va du central téléphonique jusqu'au domicile)


Merci de nous confirmer que la box est bien branchée... pour que les controles puissent continuer.

_________________
.
...............
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