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[Résolu] Plus de telephone depuis 31 Aout 2015
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Auteur Message
mickeul16
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MessagePosté le: 21 Jan 2016, 02:45  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Re-open a ticket argumenting the problem still occurs , it is a very (bad?) common process,historical operator first do a distant testing and often dice que todo es bueno (STT),also you (and Free) have to insist to open anew ticket, hoping they will send technician physically to Watch to your phone line
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Kate
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MessagePosté le: 22 Jan 2016, 00:45  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Mickeul...hi....yes they told me this on Saturday 16 Janvier...and said that they ie Free on Minday 18 janver would insist a second testing be carried out...and this is the result...NOTHING...it is an absolute outrage. 12 months no service costing a fortune....telephone bills run up on alternative line.... The incompetence and lack of professionalism is quite shocking.
Look at this:
21/01/2016 à 23:31:20 Connexion 10269 / 1022
21/01/2016 à 23:30:35 Déconnexion
21/01/2016 à 23:08:32 Connexion 10267 / 1022
21/01/2016 à 23:07:44 Déconnexion
21/01/2016 à 22:53:04 Connexion 10267 / 1022
21/01/2016 à 22:52:19 Déconnexion
21/01/2016 à 21:48:03 Connexion 10266 / 1022
21/01/2016 à 21:47:18 Déconnexion
21/01/2016 à 20:28:09 Connexion 10263 / 1022
21/01/2016 à 20:27:24 Déconnexion
21/01/2016 à 20:25:38 Connexion 10269 / 1022
21/01/2016 à 20:24:53 Déconnexion
21/01/2016 à 19:53:58 Connexion 10268 / 1022
21/01/2016 à 19:53:14 Déconnexion
21/01/2016 à 19:08:57 Connexion 10269 / 1022
21/01/2016 à 19:08:08 Déconnexion
21/01/2016 à 18:42:22 Connexion 10269 / 1022
21/01/2016 à 18:41:37 Déconnexion
21/01/2016 à 18:32:20 Connexion 10269 / 1022
21/01/2016 à 18:31:35 Déconnexion
21/01/2016 à 17:45:20 Connexion 10269

Kate
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Kate
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MessagePosté le: 22 Jan 2016, 16:36  ->    Sujet du message: Répondre en citant

En plus....quand j'essaye de contacter 3244...Hier soir..j'ai eu que des deconnexions donc impossible d'avancer les choses.22/01/2016 à 11:47:56 Connexion 9521 / 1008
22/01/2016 à 11:47:11 Déconnexion
22/01/2016 à 11:46:04 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:45:15 Déconnexion
22/01/2016 à 11:40:32 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:39:44 Déconnexion
22/01/2016 à 11:38:59 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:38:15 Déconnexion
22/01/2016 à 11:33:34 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:32:49 Déconnexion
22/01/2016 à 11:16:27 Connexion 10269 / 1022
22/01/2016 à 11:15:42 Déconnexion
22/01/2016 à 11:11:22 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:10:36 Déconnexion
22/01/2016 à 11:05:30 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 11:04:45 Déconnexion
22/01/2016 à 11:00:44 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 10:59:59 Déconnexion
22/01/2016 à 10:34:05 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 10:33:20 Déconnexion
22/01/2016 à 10:32:01 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 10:31:16 Déconnexion
22/01/2016 à 10:13:23 Connexion 10267 / 1022
22/01/2016 à 10:12:37 Déconnexion
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Kate
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MessagePosté le: 25 Jan 2016, 10:38  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour...chaque fois que j'essaye de les avoir au telephone, la ligne se coupe à cause de ces déconnexions....
Etat de la Freebox
Adsl :
Etat Showtime
Protocole ADSL2+
Mode Interleaved

Descendant Montant
-- --
Débit ATM 10267 kb/s 1022 kb/s
Marge de bruit 6.20 dB 7.60 dB
Atténuation 26.00 dB 10.70 dB
FEC 864 3212166
CRC 0 0
HEC 0 1259433

Journal de connexion adsl :
---------------------------

Date Etat Débit (kb/s)
-- -- --
25/01/2016 à 09:18:14 Connexion 10267 / 1022
25/01/2016 à 09:17:28 Déconnexion
25/01/2016 à 09:09:10 Connexion 10264 / 1022
25/01/2016 à 09:08:21 Déconnexion
25/01/2016 à 08:57:31 Connexion 10267 / 1022
25/01/2016 à 08:56:46 Déconnexion
25/01/2016 à 08:35:06 Connexion 10267 / 1022
25/01/2016 à 08:34:22 Déconnexion
25/01/2016 à 08:26:09 Connexion 10267 / 1022
25/01/2016 à 08:25:20 Déconnexion
25/01/2016 à 08:22:50 Connexion 10266 / 1022
25/01/2016 à 08:22:05 Déconnexion
25/01/2016 à 07:51:36 Connexion 10264 / 1022
25/01/2016 à 07:50:51 Déconnexion
25/01/2016 à 07:48:12 Connexion 10269 / 1022
25/01/2016 à 07:47:27 Déconnexion
25/01/2016 à 07:40:19 Connexion 10269 / 1022
25/01/2016 à 07:39:34 Déconnexion
25/01/2016 à 07:28:04 Connexion 10269 / 1022
25/01/2016 à 07:27:15 Déconnexion
25/01/2016 à 06:59:44 Connexion 10264 / 1022
25/01/2016 à 06:58:59 Déconnexion
25/01/2016 à 06:20:45 Connexion 10269 / 1022
25/01/2016 à 06:19:56 Déconnexion

Kate
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MessagePosté le: 27 Jan 2016, 16:55  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour Kate

De bonnes nouvelles Very Happy ... Une mise à jour aujourd'hui a été faite sur la connexion pour la remettre d'aplomb. On doit déjà voir du résultat.

Et puis demain une intervention prévue au Répartiteur (central téléphonique) donc pas besoin de présence au domicile...

L'intervention prévue pour demain concernera le changement un équipement qui est défectueux et qui sera changé. Du coup la connexion pourra passer en débit max dans la foulée.

Demain normalement après l'intervention cela devrait aller mieux, beaucoup mieux, on l'espère.

Tout ceci est possible grâce à notre partenariat avec le PEU-ADSL, que nous remercions vivement Smile

http://peu-adsl.fr/

Cordialement

_________________
.
...............
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MessagePosté le: 27 Jan 2016, 19:19  ->    Sujet du message: Répondre en citant

if necessary, in (bad) english :

After Orange's checks, it seems that line is not the problem, but an Orange's equipment in fault.

A technician should fix it tomorrow by moving your connexion on a newer equipment, so rate will not be longer limit at 10Mbps and without discontinuities Wink

For information, you don't need to be at home.

This informations come from our partner, PEU-ADSL. Thanks to them.

Joss

_________________
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Kate
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MessagePosté le: 01 Fév 2016, 14:06  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hi there
So here we are ... Days later... 2 February and the problem is just awful...as bad as ever...and I was contacted yesterday by Free.... Told that Free does not send tecniciens itinerant to zones non degroupe. No promises.... Told that Orange have to deal with it...and I have no reference number to even chase up Orange...not that I should have to!
This is latest example of deconnexions
01/02/2016 à 12:12:30 Connexion 9051 / 1022
01/02/2016 à 12:11:46 Déconnexion
01/02/2016 à 12:10:05 Connexion 14955 / 1022
01/02/2016 à 12:09:21 Déconnexion
01/02/2016 à 12:08:44 Connexion 15031 / 1022
01/02/2016 à 12:07:59 Déconnexion
01/02/2016 à 12:07:19 Connexion 12858 / 1020
01/02/2016 à 12:06:34 Déconnexion
01/02/2016 à 12:06:00 Connexion 10451 / 939
01/02/2016 à 12:05:15 Déconnexion
01/02/2016 à 12:04:14 Connexion 10097 / 1022
01/02/2016 à 12:03:29 Déconnexion
01/02/2016 à 12:02:51 Connexion 15015 / 1022
01/02/2016 à 12:02:06 Déconnexion
01/02/2016 à 12:01:29 Connexion 9446 / 1020
01/02/2016 à 12:00:44 Déconnexion
01/02/2016 à 11:58:36 Connexion 12930 / 1022
01/02/2016 à 11:57:51 Déconnexion
01/02/2016 à 11:56:49 Connexion 10994 / 1015
01/02/2016 à 11:56:04 Déconnexion
01/02/2016 à 11:55:07 Connexion 11947 / 1020
01/02/2016 à 11:54:18 Déconnexion
01/02/2016 à 11:52:05 Connexion 11623 / 1020
01/02/2016 à 11:51:20 Déconnexion

Do you have any further news.

Kate
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MessagePosté le: 01 Fév 2016, 16:46  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour Kate

On se renseigne sur l'intervention prévue au NRA (Central Téléphonique) normalement le 28 janvier ..

On te tient au courant.

_________________
.
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MessagePosté le: 02 Fév 2016, 00:24  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hello
I have just spent 30minutes on a call to 3244 (from an Orange landline!) because I could not dial out because of the disconnection problem.

The technical service operators clearly have their hands tied and work from a prepared script. The guy (who must have been really fed up with me) kept telling me that it was now, for example, 11 minutes, 18minutes, 27 minutes that we'd been talking and he could not offer me any resolution...that my ticket d'incident was opened in the 27th only. ...that no Tecnicien Itenerant De Free would come to us in a Zone Non Degroupe as this breaks their contract.

This ignores that Free is breaking their contract to resolve our problem within 48hours and that our problem goes back to January 2015. The ticket d'incident of 8 janvier 2016 was closed on 19 janvier:

(Suite aux vérifications effectuées par nos techniciens sur votre ligne Free, nous vous informons qu'elle est maintenant totalement opérationnelle.Par conséquent, nous vous confirmons la fermeture du ticket d'incident)!

Madness! The problem continued without any resolution whatsoever.!

After this date I was unable to reach them until 27 janvier....and still find ourselves in this awful situation. I am a client of Free, Free is a client of Orange so Free should be able to call the shots and not ask Orange to 'observer la ligne etc' but to demand that it is fixed, tell them to get their team out instantly to fix it and if within 24hours can not then Free should supply us with a 3G router pour nous depanner.

Tonight the Tecnicien said that Free can not supply a 3G router or clef USB .. That Free does not provide this service. What I was trying to explain was that Free should insist that Orange provides me with a 3G router until they have fixed the internet problem once and for all.

The technician said that he was unable to pass me to his Line Manager but would email him/her to take up my case.

My guess is that as there are so few Abonnees in the Zones Non Degrouoee, they really 'don't give a damn'! The customer service is shocking.

I am sorely disappointed and angry at the same time.

I was promised by the technical service on 27 January that Free would call me on Sunday at 8am to make an appointment for a Tecnicien itinerant de Free to come to the house. Tonight another Technicien told me that there are no Free Tecnicien Itinerant so that no one would be calling me from Free to make any such arrangement.

What next....please help!

Kate
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MessagePosté le: 02 Fév 2016, 00:41  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hello encore
Je viens de lire un autre problème sur le forum concernant la prise telephonique et je voudrais vous poser la question si notre prise est enfin la cause de nitre problème:???
A vôtre Avis?
Kate
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MessagePosté le: 02 Fév 2016, 11:05  ->    Sujet du message: Répondre en citant

I don't remember, but an Orange's tech came at your home for check, isn't ?

Did he check the plug ?

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MessagePosté le: 02 Fév 2016, 16:56  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Actually about 2 years ago, France Telecom/Orange changed the telephone socket where the cable comes in..it is a DTI test socket. From there the cable is about 1.4m to the 2 telephone sockets...one for the ligne fixe d'Orange and the other for Free. The technician did not check these sockets then.

Last year, the Orange Texhnician came and changed a section if the cable on the outside of the house but did not check the sockets then either.

So to recap, the telephone socket and the internet socket have never been checked.

I tried to upload an image but failed. I will try again now.

Kate



image.jpg
 Description:
Gauche: FT/Orange
Droite: Alice/Free
 Taille du fichier:  27.4 Ko
 Vu:  332 fois

image.jpg


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MessagePosté le: 02 Fév 2016, 23:31  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hello,

The brown "thing" in the rights socket, it seems no good.

Try to cut (if you can, don't cut an other wire) the wire that is plugged in the third position (begining from the top), like explain here (in french) : http://goctruc.free.fr/Telephonie/Module.html (you can click on picture to show full sized version of picture).

Joss

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MessagePosté le: 03 Fév 2016, 00:26  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Hmmm... J'ai vu la page concernant la prise et un condensateur....je suppose que ce truc brun est un. J'attache un autre photo....with higher resolution... A vôtre avis donc c'est bien une cause des perturbations imoortantes.... une question de micro electoniques?

Je ne vois clairement s'il y a un fil attaché au 3éme placement cote gauche (depuis la haut). J'ai l'imoression qu'il y a beaucoup plus des fils dans cette prise que sur la photo dans vôtre lien (link)!?!?!

Quelle difference ça peut créer si je le coupe ou deviser?



image.jpg
 Description:
Plus claire
 Taille du fichier:  56.5 Ko
 Vu:  327 fois

image.jpg


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MessagePosté le: 03 Fév 2016, 09:16  ->    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour Kate

Notre partenaire PEU-ADSL nous informe que l'intervention prévue au NRA (Central) a bien eu lieu. (Et c'est uniquement le PEU-ADSL qui est intervenu, pas Free)

http://www.peu-adsl.fr/

Il faudrait redémarrer la Freebox.. tu débranches la prise électrique et tu la rebranches quelques secondes plus tard.


Normalement, cela devrait aller mieux ensuite.

Dis nous lorsque la box aura été redémarré, merci

_________________
.
...............
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